13. srpna 2014

Cuketové placky



Momentálně máme cuketovou sezonu v plném proudu a proto přinášíme další tip, jak jí využít.

Inspirace: D. M. Hermes (recenze jejich super raw sladkostí již brzy!)
Hodnocení: 6/10

Recept (2-3 porce):
500g cukety
100g celozrnné mouky (momentálně používám žitnou)
1 mrkev
2 jarní cibulky
lžička prášku do pečiva
sůl, pepř, majoránka
+ 1 vejce z domácího chovu (teoreticky je možné vynechat, ale bez vejce mi hmota prostě nedržela)

Cuketu a mrkev nastrouháme na jemném struhadle a důkladně vymačkáme. Tenhle krok je opravdu důležitý a nepodceňujte ho, jinak budete muset do těsta přidávat další mouku. Přihodíme na jemno nastrouhanou cibulku, mouku, prášek do pečiva a koření, všechno důkladně zamícháme a jdeme smažit, případně péct v troubě, což ale u tohoto konkrétního receptu nedoporučuji.
Tady totiž nastal kámen úrazu. S výslednou hmotou se na pánvi dost těžko manipuluje, placky se mi při pokusu o obrácení smáčkly nebo rovnou potrhaly. Proto jsem se nakonec rozhodla přidat jedno domácí vejce a trochu mouky navíc. Pak už to šlo relativně v pohodě. Pokud jste tedy zručnější než já, vejce vynechte, možná by pomohla další mouka, ale upřímně jsem chtěla mouky použít co nejméně.

K plackám se hodí vařené brambory, ale stejně tak si dokážu představit, že je jím samotné třeba k večeři jako sezonní obměnu bramboráků.

L.

Žádné komentáře :

Okomentovat