6. srpna 2014

Instantní pohanková kaše




Výrobce: Extrudo
Cena: 30,- Kč (farmářský obchod)
Balení: 150g - odhadem tak 3-4 porce (cca 10 Kč/porce)
Hodnocení: 9/10

V poslední době nesnídám prakticky nic jiného než obilné kaše. Podle čínské medicíny je to nejlepší snídaně jakou můžete mít, posilují slezinu a bojují proti akumulaci vlhka v těle (po našem "nadváha" a "obezita"). Pojídala jsem ty ovesné instantní kaše Expres od Emca, ale v těch je spoustu nesmyslů (ztužený rostlinný tuk?! bramborový škrob???!) a ještě ke všemu hromada cukru a sušené mléko, takže jsem začala hledat alternativy. Ano, nejlepší je vařit si kaše domácí, vyjde to nejlevněji. Ale když jste takový lenoch jako já a po ránu nejste schopni ani zvednout hrnek s čajem ve správném úhlu, pak jistě dokážete ocenit tyhle instantní zázraky. Tahle kaše mě velice příjemně překvapila a rovněž byla mojí první zkušeností s pohankou. Pohanka má takovou specifickou chuť (ze začátku až možná pachuť), která některým lidem nemusí sedět. Asi bych tu chuť nazvala ořískovou, je lehce hořká. Po několika lžičkách mi začala vyloženě chutnat. Konzistence je dost lepivá, ale lehká.

Verdikt: určitě do ní jdu znovu (a znovu a znovu) a bude mým pravidelným ranním společníkem :)

Moje příprava: do ohřátého sójovo-rýžového mléka (150 ml) jsem nasypala pohanku (40 g - šlo by i o trochu méně), do směsi jsem zamíchala nadrobno nakrájenou velkou zralou broskev - sladká je dost, takže více nepřislazuji, navíc hlídám příjem energie, žeáno... A ve finále jsem do směsi rozdrobila trochu květů levandule (kdo nezkusil, nepochopí - absolutně jsem si to zamilovala). Zkuste sami!


B.

Žádné komentáře :

Okomentovat