29. srpna 2014

Tříbarevné raw nudle s avokádovo-oříškovou omáčkou

  

Myslím, že zeleninové těstoviny se definitivně zařadili mezi top vegan/raw jídla. Jsou super jednoduché, mají nekonečně mnoho variant a bezvýznamné plus mají i za to, že kromě talíře, škrabky, nože a vidličky nepotřebujete vůbec žádné nádobí. 
Konkrétně tahle varianta mi zatím chutnala ze všech nejvíc!

Hodnocení: 9/10

Ingredience:
2 malé cukety
1 mrkev (libovolné velikosti, prostě jakou zrovna vytáhnete ze země/lednice)
1/2 okurky
2 malá rajčata (nebo jedno větší a pár cherry na ozdobu)
1/2 avokáda
hrst lískových (nebo jiných) ořechů
slunečnicová semínka
citronová šťáva
sůl, pepř

Z cukety, mrkve a okurky si připravíme nudle pomocí škrabky (silnější "nudle" přeřízneme nožem na tenčí) - u okurky a cuket vynecháme jadernatý vnitřek. V ručním mixéru si připravíme "omáčku" z poloviny avokáda, jednoho rajčete, použít můžete i část vnitřků z cuket a okurky (zejména pokud chcete spíš tekutější konzistenci). Přidáme hrst oříšků, citronovou šťávu, dochutíme a rozmixujeme. 
Pak už jen vzniklou směs nalijeme na nudle, případně posypeme slunečnicovými semínky. Kdo chce, může ještě zakápnout olivovým olejem, ale díky avokádu máme zdravých tuků ažaž, takže není nutné :)

Ještě bych ráda zmínila, že tohle je vůbec poprvé, kdy jsem si dala raw oběd. Moc jsem tomu nevěřila a trochu se obávala, že mě to dost nezasytí a budu mít brzo zase hlad - ale vůbec! Navíc odpadl i můj věčný problém s tím, že bývám po obědě dost často unavená. 

L.

Žádné komentáře :

Okomentovat