13. září 2014

Bezkonkurenční biskupský chlebíček



Hodnocení: tisícmilionů/10 !!!!!!!!!! Nomnomnomnomnomnomnom...

Vhodné klasicky na Vánoce i jako velikonoční beránek (a nebo kdykoliv během roku, když na vás přijde chuť).

Nikdy jsem ho moc nemusela. Ten, co se dá koupit v obchodě, byl vždycky suchý, takový nijaký - velikonoční beránek nám díky tomu každý rok zbyl a seschnul ještě víc než. Tenhle, který jsem vytvořila, je ale úplně něco jiného. I moje maminka (neveganka, požitkářka a výborná kuchařka k tomu) uznala, že lepší biskupský chlebíček v životě nejedla a byla z něj nadšená. A jakou lepší reklamu byste tak asi mohli chtít... :) a věřte, už nikdy nebudete chtít jiný!!!!!!!!! :P (a ano, stal se ze mě pečící fanatik!)

Suroviny:
2 a 1/2 hrnku polohrubé mouky
1 sójový bílý jogurt (125g)
1 malá sójová smetana (250 ml Provamel)
150 ml sójového (či jiného rostlinného) mléka
3/4 hrnku oleje (řepkový)
100g loupaných mandlí rozemletých (rozmixovaných) na hrubší prášek
5 vrchovatých lžic vanilkového pudingu (prášek; takže vlastně jeden celý pytlík)
1 lžička sody
2 vrchovaté lžičky prdopeče
4 lžíce agávového (nebo jiného) sirupu
1 vanilkový cukr
šťáva z 1/2 citrónu
vanička kandovaných třešní nakrájených nadrobno
hrst nasekaných rozinek naložených v rumu + 3 lžíce rumu z výluhu
malá hrstička nasekaných pekanových ořechů (vím, jsou nekřesťansky drahé, takže je bez obav nahraďte ořechy dle chuti - nejlépe vlašskými)
3/4 vaničky kandované pomerančové kůry

na polevu:
1 a 1/2 (na beránka 2) velké čokolády na vaření (či hořké čokolády) - zkontrolujte, zda je vegan! (mmchd Orion není - obsahuje éčka živočišného původu - prasátko v čokoládě - wtf?!!!!!!)
velká lžíce rostlinného veganského "másla" (Alsan)

Postup:
Pokud máte mandle neloupané, spařte je horkou vodou z varné konvice, nechte je 10 min. louhovat a pak zalijte studenou vodou a lehce zbavte slupky, poté rozmixujte. Smíchejte všechny sypké i tekuté ingredience a nakonec vmíchejte ořechy a ovoce. Těsto vlijte do formy (pokud máte silikonovou jako já, netřeba vymazávat, ostatní je nutné vymazat olejem a vysypat hrubou moukou). Pečte na 180 stupňů asi hodinu (vyzkoušejte špejlí + koukněte, zda se okraje lehce oddělily od formy). Množství těsta je akorát na 1 beránka. Pokud se pustíte do chlebíčku, záleží na velikosti formy - mně to vyšlo na chlebíček a tři velké muffiny k tomu (ty jsem pekla 40 minut. Po upečení nechte chvilku zchladnout a vyklopte a poté nechte vychladnout úplně. Mezitím si připravte ve vodní lázni polevu (nejdřív nechám rozpustit čokoládu, pak vyndám misku z vodní lázně a vmíchám alsan - ten s tím dělá to, že po rozpuštění vytvoří překvapivě kompaktnější hmotu, která se ale dobře rozmazává a v lednici výborně tuhne + netaje tak rychle jako samotná čokoláda, pokud ale nechcete zbytečně utrácet za veganský margarín, použijte jen rozpuštěnou čokoládu, kterou svůj výtvor ze všech stran polijte). Et voilá, nejlepší biskupský chlebíček/beránek je na světě!

B.


2 komentáře :

  1. Fakt jsem se na něj těšila, ingredience za milion, ale jsem těžce zklamaná, to nemá s biskupským chlebíčkem nic společného! Je to suchá dusivá lepivá buchta, sem tam kousek kandovaného ovoce. Měla jsem dát na svůj instinkt a vykašlat se na ten škrob, ten vždycky dělá takhle nedobré těsto. V receptu navíc úplně chybí cukr, 4 lžíce sirupu na 2 a půl hrnku mouky je nesmysl, pokud chcete sladké pečivo. Já jsem tam dala aspoň trochu, jinak by to bylo naprosto nepoživatelné. Navíc je toho šílené množství, kromě formy na chlebík jsem naplnila i formu na celou bábovku. Nikomu nedoporučuji, škoda drahých ingrediencí :(

    OdpovědětVymazat
  2. Dělala jsem už dvakrát a je naprosto skvělý!! Vláčný, vůbec není suchý a ve srovnání s koupeným od cukráře Skály tedy vyhrál tento veganský <3

    OdpovědětVymazat